4/03/2020

Aduna ouăle în coș

Acum vei crea un joc în Scratch: ”Easter Egg Hunts” (Adună ouăle în coș). Vei avea două personaje: coșul și oul. În coș vei aduna ouăle care vor cădea din partea de sus a ecranului. Când vei avea 10 ouă adunate în coș, jocul de termină.

Pentru început adaugă în Scratch decorul de mai jos.
Codul asociat decorului este:

Alege două personaje : Bowl și Egg.
Scrie codul asociat personajului Bowl, să poți să-l deplasezi în partea de jos a ecranului cu tastele săgeată stânga și săgeată dreapta.
Pentru a putea finaliza jocul, numărul de ouă adunate în coș va trebui să fie 10. Creează o nouă variabilă oua pe care o setezi la zero, la începutul codului. Variabila oua va contoriza numărul de ouă adunate în coș. Codul va fi asociat personajului Egg.
Personajul Bowl, va avea codul asociat evenimentului Când se dă click pe steguleț
Să trecem la personajul Egg. Alegeți un singur costum Egg-a, pe care îl multiplicați, schimbând culorile.
Codul asociat evenimentului Când se dă click pe steguleț
La începutul jocului, oul nu apare pe scenă, 
Dacă la început nu poți vedea clona, programul rulează la infinit blocul Creează o clonă a mea. Personajul Egg se va multiplica în acest fel. Bineînțeles, va trebui să ai și codul asociat evenimentului Când încep ca și clonă:
Pentru ca personajul Egg să coboare din partea de sus a ecranului , poziționează cu blocul mergi la coordonata x pe orizontală un numă aleator între -240 și 240, iar coordonata y pe verticală numărul 140 (partea se sus a ecranului, pentru y  = -140, este partea de jos a ecranului).
Folosește o structură repetitivă repetă până când, pentru mișcarea pe verticală, de sus în jos a ouălor pe ecran. Folosirea blocurilor ”sensing” (detectare) permit programului să detecteze momentul când personajele Egg și Bowl se ating, sau personajul Egg atinge marginea de jos.
Căderea pesoanjului se realizează cu blocul de mișcare : modifică y cu -10.
Când personajul Egg atinge coșul (personajul Bowl) va transmite un mesaj către acesta, care are ca efect contorizarea ouălor; Nu vrem să umplem ecranul de ouă, de aceea vom introduce script-ul care va face să dispară personajul Egg, odată ce a ajuns în partea de jos a ecranului.
Dacă doriți să ”colorați” ouăle, alegeți de la grupul aspect, blocul costumul următor.

Folosește link-ul următor https://scratch.mit.edu/projects/390362433/ pentru a vedea blocurile utilizate la realizarea proiectului, apasă click cu mouse-ul pe butonul See inside (Vezi în interior).
Succes!

prof. Ștefania Șoiman

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Poveste in Scratch

Proiectul