5/30/2020

Felicitari in Scratch

Realizați o aplicație practică în Scratch cu tema ”Felicitare 1 iunie”, care să prezinte o invitație la petrecerea de ziua voastră, și care să conțină:
- decorul ”Party” cu un titlu Invitație scris artistic
- sunetul birthday
- personajul Retro Robot
- un script astfel încât când se dă click pe personaj, robotul să gliseze de la dreapta la stânga, apoi să spună când va avea loc petrecerea și unde
- personajul Cake fără lumânări aprinse
- un script astfel încât, când se dă click pe el, personajul Cake să treacă la costumul cu lumânări aprinse și să spună ”La mulți ani!” pentru 3 secunde
Rezolvare:
Creăm un nou proiect în Scratch. Alegem din bibliotecă decorul Party (așa cum am făcut în lecția Schimbă costumele personajelor în Scratch).
În zona de editare a costumelor, alegem instrumentul Text, fontul Curly și scriem Invitație (așa cum apare în imaginea de mai sus).
Din secțiunea sunete, alegem sunetul Birthday din bibliotecă.
În secțiunea personaje, alegem să încărcăm personajul Cake. Îl așezăm cu mouse-ul în marginea stângă.
În secțiunea personaje, alegem să încărcăm personajul Retro Robot. Pentru acest personaj, în Panoul de editare a scriptului, contruim secvența pentru a obține mesajul și mișcarea cerute.
Unul din scripturile asociat personajului Cake este activat la evenimetul Când se dă click pe steagul verde, personajul își schimbă costumul ”cake-b”, lumânările sunt stinse. Când se dă click pe personaj -ul Cake, acesta își schimbă costumul la ”cake-a” (lumânările sunt aprinse) și spune mesajul ”La multi ani” urmat de pornește sunetul ”Birthday”.
Vizualizăm rezultatul execuției proiectului ”Invitație”, dând click, pe rând, pe fiecare din personaje și salvăm aplicația cu numele ”invitatia.sb3”.
Pagina proiect 1 iunie
Temă:
Puteți adăuga elemente de creativitate: rotiți personajul Retro Robot, schimbați costumul robotului, faceți robotul să ”danseze”, construiți un sistem de semnalizare între personaje prin intermediul mesajelor, ș.a.
prof. Șoiman Ștefania