Treceți la conținutul principal

Cupa Martisor 2012

La începutul lunii martie Palatul Naţional al Copiilor Bucureşti a organizat Concursul de programare pentru clasele II-VIII, "Cupa Marţişor" , ediţia a IX-a, 2012.
Concurusl este cuprins în calendarul de activităţi a proiectului "Floricele pe câmpii, avem performanţe IT" realizat în colaborare cu Palatul Copiilor Suceava, Cercul de informatică. Elevii au avut de rezolvat două probleme de informatică folosind mediile de programare BorlandC++/MinGW.

Premiul I
 Ştefănescu Radu, clasa a VI-a avansaţi
 Apetroaei Cătălina, clasa a III-a
 Petracovici Tudor, clasa a III-a
 Craciun Pitu George, clasa a II-a 

Premiul II
 Şalgău Tiberiu, clasa a III-a
 Ursaciuc Denis, clasa a III-a
 Cuzenco Andrei Robert, clasa a IV-a avansaţi
 Popa Sebastian, clasa a V-a avansaţi


Menţiune
 Albu Alexandru, clasa a V-a 
 Fica Marius, clasa a V-a.








Problemele de informatică la clasele primare au fost deosebite în acest an:
Gradul de dificultate al problemelor corespunde nivelului de pregatire de la fiecare clasa:
Clasa a II-a
I. “CÂT A CITIT JOI? “

Ana-i mică, dar citeşte
Tot mereu, fiindcă doreşte
Lucruri multe ca să ştie
Despre lumea nostră vie.
Marţi, x pagini a citit
Şi deloc n-a obosit.
Miercuri, cu cinci mai mult
A citit într-un timp scurt.
Si joi a citit sub pin
Cu patru mai puţin
Decât miercuri, fiindcă ea
Mai are şi-a învăţa.
O intreabă un răţoi:
“Ana, cât ai citit joi? “

Cum cărticica este mică
Şi are y pagini, va să zică
Ca totul să fie izbutit
Câte pagini mai are Ana de citit?

Precizări: Pentru verificare rezultatelor x< 20, iar y>60

Exemplu:
Date intrare:
x=12
y=96
Date ieşire:
13
54

II. BULINE CU BUCLUC

        Oana are o rochie roşie cu x buline albe, iar cele trei ciuperci culese de ea au respectiv a, b şi c buline albe.
        Câte buline albe au mai rămas nespălate, dacă mama ei le-a spălat cu detergent?

Exemplu:
Date intrare:
x=35
a=7
b=10
c=5
Date ieşire:
22


Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012

Clasa a III-a începători

I. VESELIE MARE

În grădină–i veselie,
Se marită-o iasomie,
Florile perechi tot vin,
Să se distreze din plin:
X perechi de viorele,
Cinci perechi de albăstrele,
Opt perechi de bujorei
Şi şase de ghiocei,
Cinci perechi de gălbenele
Şi-ncă nouă de lalele.
Se gandeşte o albină:
“Câte perechi sunt în grădină?“

Şi bondarul curios
Întreabă politicos:
“Care sunt mai multe:
Viorele sau albastrele?”

Exemplu:
Date intrare:
x=4
Date ieşire:
37
Albastrele

II. Banca

Afişaţi toate  modurile în care se pot aşeza Valeria, Martin şi Tina pe o bancă de 3 locuri.


Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012

Clasa a IV-a începători

I.                   TIMPUL

Nouăzeci şi opt minute
Te-ai jucat pe întrecute.
Cu opt minute mai mult, ai cântat
Paisprezeci–ai alergat
Si alte x ai învaţat.
Minute multe or fi,
Însă câte secunde, ştii?

Precizări: 1 min=60 sec
    x<320

Exemplu:
Date intrare:
x=50
Date ieşire:
16080


II. FLOAREA TINEREŢII

A fost odată un împărat care avea 3 feciori. Într-o bună zi ei au fost puşi la încercare de tatăl lor să-şi dovedească curajul pentu a lua scaunul împărăţiei găsind FLOAREA TINEREŢII.
Cei trei s-au pregătit de drum şi au pornit peste 7 mări şi ţări unde cel mare l-a întâlnit pe zmeul cu x capete, cel mijlociu pe zmeul cu y capete, iar mezinul pe cel cu z capete, dar acesta a înfruntat-o şi pe zgripţuroaica cea rea.
Cel care a reusit să doboare mai multe capete a intrat în castelul fermecat unde a găsit frumoasa floare a tinereţii cu 7 petale catifelate.
Spuneţi:
a)      Care este feciorul care a intrat în castel şi căruia împăratul îi datorează tinereţea?
şi
b)      Care este numărul de capete pe care le-a doborât acesta?

Precizări: mereu un singur fecior va fi cel care aduce floarea tinereţii.

Exemplu:


Date intrare:
x=7
y=6
z=4
Date ieşire:
Feciorul cel mai mare
7 capete



Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012

Clasa a III-a avansaţi

I.                   VESELIE MARE

În gradină–i veselie,
Se marită-o iasomie,
Florile perechi tot vin,
Să se distreze din plin:
X perechi de viorele,
Y perechi de albăstrele,
Z perechi de bujorei
Şi sase de ghiocei,
Cinci perechi de gălbenele
Şi-ncă nouă de lalele.
Se gandeşte o albină:
“Câte flori sunt in gradină?“


Şi bondarul curios
Întreabă politicos:
“Care sunt mai multe:
Viorele, albastrele sau galbenele?”

Precizări: cele trei numere citite de la tastatură (x, y şi z) vor fi mereu diferite între ele.
Exemplu:


Date intrare:
x=6
y=10
z=7
Date ieşire:
86
albăstrele



II.                ALBĂ CA ZĂPADA

De 1 Martie, patru din piticii Albei ca Zăpada s-au dus să culeagă ghiocei. Ştiind că fiecare a cules un anumit număr de ghiocei şi a fǎcut câte un bucheţel din ei, afişaţi piticii care îi pot oferi bucheţelele fǎcute Albei ca Zăpada acestea conţinând un număr impar de flori.

Precizări: de la tastatură se citesc patru numere a, b, c şi d care reprezintǎ câte flori a cules primul pitic, al doilea pitic, al treile pitic, respectiv al patrulea pitic.

Exemplu:


Date intrare:
a=15
b=8
c=3
d=11
Date ieşire:
                        Primul pitic
                        Al treilea pitic
                        Al patrulea pitic



Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012

Clasa a IV-a avansaţi

I. Cine se teme de Pirati? Doar cei care nu stiu sa rezolve problema!

Imaginează-ţi că într-o bună zi vei fi vrăjit de o zâna şi vei ajunge pe un tărâm fantastic, stăpânit de un pirat. Nu este vorba despre orice fel de pirat, este temutul Căpitan Clinci, cel mai viclean dintre piraţi. Iar tu trebuie să găseşti harta unei comori nemaivazute, pe care Clinci o caută de mai bine de 300 de ani.
Singura armă pe care o ai la dispoziţie este propria isteţime. Prietenul tău, Roboţelul Roby, se bazează pe tine! Piratul nu vă va lăsa să vă întoarceţi pe Pământ decât dacă gaseşti comoara care se află închisă într-o peşteră.
Roboţelul Roby te ajută să ajungi la intrarea în peşteră, unde tu ai observat înscris pe un perete un număr x de trei cifre. După primii paşi făcuţi în peşteră vei observa că drumul se desparte în două. Tu o vei lua pe un drum, roboţelul pe altul. Ca să nu vă rătăciţi în labirintul peşterii tu trebuie să urmezi un număr care se tot repetă pe pereţii peşterii, la fel si roboţelul. Numărul tău este cel mai mic număr format din cele trei cifre ale numărului de la intrarea în peşteră, iar numărul roboţelului este cel mai mare număr format din cele trei cifre ale aceluiaşi număr de la intrarea în peşteră. După un timp cele două drumuri se vor unii şi acolo veţi găsi harta comorii închisă într-un cufăr. Codul cifrului care deschide cufărul este diferenţa celor două numere pe care le-aţi urmat tu şi roboţelul Roby.
Care este codul cifrului? Dacă vei răspunde corect la această întrebare vei putea pleca împreună cu Roby din tărâmul fantastic.

Precizări: Numărul x conţine numai cifre nenule!

Exemplu:
Date intrare:
x=837
Date ieşire:
                        495


Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012

Clasa a IV-a avansaţi


II.                Făt-Frumos şi balaurii

A fost odată un împărat, tare bătrân. Toată viaţa luptase să-şi apere împărăţia iar acum, la o vârstă înaintată tot nu avea linişte şi pace.
Un balaur, făcea ce făcea, şi-i tulbura liniştea bătrânului împărat. Nimeni nu se încumeta să i se împotrivească, deşi împăratul oferise mare recompensă, mâna frumoasei sale fiice, celui ce-l va scăpa de balaur.
Atunci, Făt-Frumos porneşte împotriva lui. În prima zi taie capul balaurului. Istovit de luptă adoarme, dar când se trezeşte observă că balaurului i-a crescut în locul capului deja tăiat,  3 capete. Până la sfârşitul acelei zile reuşeşte să taie şi cele 3 capete. În a treia zi iar observă că i-au crescut 5 capete ... şi tot aşa. După n zile strânge toate capetele, le bagă în traistă, încalecă pe cal şi pleacă spre palatal împăratului. Împăratul îl roagă pe vrăjitorul de la curtea regală să se uite în globul de cristal şi să îi spună ce observă. Vrăjitorul îi spune împăratului o cifră x. Făt-Frumos începe să numere capetele din traistă. Dacă acest număr este divizibil cu cifra x, atunci a reuşit să îl invingă pe balaur şi se va căsători cu frumoasa fiică a împăratului.
    Va fi petrecere la curtea regală?

Exemplu:
Date intrare:
n=4
x=8
Date ieşire:
                        DA, balaurul a fost învins

Exemplu:
Date intrare:
n=5
x=7
Date ieşire:
                  NU, balaurul nu a fost învins

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O lume fara frica

În Săptămâna Siguranței pe Internet, 10-14 februarie 2020, programul de voluntariat Ora de net a lansat campania ”O lume fară frică” .
În săptămâna dedicată Siguranței pe Internet, desfășurată în perioda 10-14 februarie 2020, copiii ce frecventează cercurile de informatică și ecoturism – meteorologie din cadrul Palatului Copiilor Suceava, coordonate de Dna. Ștefania Șoiman și Dna. Nicoleta Bumbu, au avut oportunitatea de a se informa asupra conceptului de cyberbullying și de a conștientiza potențialul de agresiune în mediul online, sub deviza „fără frică pe internet”. Activitatea structurată în mai multe secvențe a durat aproximativ 50 de minute și a fost încadrată pe tema ”Împreună învățăm cum să fi fără frică pe internet”. Prima parte a constat în urmărirea unei prezentări PowerPoint, în care cei prezenți s-au familiarizat cu termenul de cyberbullying, au aflat care sunt modalitățile prin care se poate raporta un abuz din mediul online și de asemenea au aflat care sunt măsurile neces…

Bebras 2019

In perioada 23 septembrie 2019 – 13 martie 2020, ECDL ROMANIA organizeaza concursul Bebras Romania, ce isi propune sa introduca elevii de toate varstele in domeniul gandirii algoritmice si computationale si sa ii atraga spre domeniul informatic. Elevii pot să participe la săptămâna internațională Bebras, desfasurata in perioada 11-17 noiembrie 2019 (prima runda). Cei mai buni dintre ei vor intra in a doua runda a concursului, organizata in perioada 24 februarie-1 martie 2020. 
Competitia se desfasoara exclusiv online in cadrul fiecarei scoli inscrise, sub supravegherea unui profesor, conform unui orar flexibil si poate fi sutinuta in limba romana sau engleza. Pentru desfasurarea optima a competitiei, este necesar doar ca scolile sa detina o sala de calculatoare, dotate cu conexiune la Internet. Calendar Saptamana Bebras in lume (cand are loc prima runda a competitiei) este 11 – 17 noiembrie 2019. Rezultatele primei runde vor fi afisate in perioada 25 – 29 noiembrie 2019 pe site-ul web…

Platforma Google Classroom

În perioada în care cursurile sunt suspendate, activitatea cercului de Informatică s-a mutat pe platforma Google Classroom. Elevii înscriși la cercul de Informatică pot intra în clasa virtuală Grupa începători / Grupa avansați / Grupa performanță pe baza unui cod furnizat de profesorul coordonator de cerc elevilor prin mesaj (SMS) sau email.

Pentru a vă conecta pe această platformă trebuie să aveți un cont de gmail, cu user-ul și parola voastră (părinților).

Mai jos vă prezint modalitatea de conectare pe această platformă online, cu codul grupei cercului de informatică la care sunteți înscris, primit de la profesorul coordonator. Introduceți în browser-ul vostru următoarea adresă:
classroom.google.com Pentru a vă conecta la grupa cercului de informatică introduceți adresa contului vostru de gmail și parola.




       După ce v-ați conectat pe ecran apare așa cum este în imaginea de mai sus. Apăsați pe semnul ”+” din dreapta sus a ecranului și introduceți codul clasei primit prin SMS/emai…