"Psihologul Iuliana
Fűlaș este de părere
că efectele bullying-ului asupra sănătății
psihice a copiilor, pot varia de la forme mai puțin
grave la forme extrem de grave, cum ar fi: crize de identitate, anxietate,
depresie, tulburări de comportament,
sau gânduri suicidale. “Unii copii mai puternici
se folosesc de forță pentru a exercita superioritatea față
de cei mai slabi decât ei. Bullying-ul
se manifestă printr-un
comportament de hărțuire
și intimidare de durată, prin folosirea etichetelor, amenințărilor,
umilirii, jignirilor, răspândirii de zvonuri false și,
desigur, prin agresivitate fizică.
De câțiva ani, expansiunea fără
precedent a rețelelor sociale online a mutat acest fenomen
traumatizant pentru copii și adolescenti în mediul virtual, acesta fiind numit de
specialiști drept cyberbullying.
Cyberbullying-ul se
referă la hărțuirea prin telefon, prin email, sau în rețelele de socializare online, prin
răspândirea de materiale compromițătoare, cum ar fi: fotografii reale sau
trucate, filmulețele denigratoare realizate în școală
sau în afara ei sau crearea de conturi false care au ca
scop umilirea copiilor care devin victime.
În opinia
specialistului, în spatele acestui comportament de tip bullying există o stimă
de sine scăzută a hărțuitorului, compensată prin agresivitate, prin dorința
de a atrage atenția, chiar dacă într-un
mod negativ. De regulă, părinții acestor copii sunt autoritari sau
agresivi, iar ei adoptă comportamentul învățat acasă."
Bullying-ul și Cyberbullying-ul sunt comportamente învățate, care pot fi prevenite și stopate, printr-o mai închegată relație școală-părinti-autorități”, explică psihologul Iuliana Fűlaș. Totodată, specialistul afirmă că adolescența este un moment critic pentru dezvoltarea personalității antisociale, iar elevii cu comportament de tip bullying și cyberbullying de astăzi sunt viitorii tineri cu comportamente antisociale, consumatori de droguri, alcool etc.
Bullying-ul și Cyberbullying-ul sunt comportamente învățate, care pot fi prevenite și stopate, printr-o mai închegată relație școală-părinti-autorități”, explică psihologul Iuliana Fűlaș. Totodată, specialistul afirmă că adolescența este un moment critic pentru dezvoltarea personalității antisociale, iar elevii cu comportament de tip bullying și cyberbullying de astăzi sunt viitorii tineri cu comportamente antisociale, consumatori de droguri, alcool etc.
http://www.agora.ro/