Concurusl este cuprins în calendarul de activităţi a proiectului "Floricele pe câmpii, avem performanţe IT" realizat în colaborare cu Palatul Copiilor Suceava, Cercul de informatică. Elevii au avut de rezolvat două probleme de informatică folosind mediile de programare BorlandC++/MinGW.
Premiul I
Ştefănescu Radu, clasa a VI-a avansaţi
Apetroaei Cătălina, clasa a III-a
Petracovici Tudor, clasa a III-a
Craciun Pitu George, clasa a II-a
Premiul II
Şalgău Tiberiu, clasa a III-a
Ursaciuc Denis, clasa a III-a
Cuzenco Andrei Robert, clasa a IV-a avansaţi
Popa Sebastian, clasa a V-a avansaţi
Menţiune
Albu Alexandru, clasa a V-a
Fica Marius, clasa a V-a.
Problemele de informatică la clasele primare au fost deosebite în acest an:
Gradul de dificultate al problemelor corespunde nivelului de pregatire de la fiecare clasa:
Clasa a II-a
I. “CÂT A CITIT JOI? “
Ana-i mică, dar citeşte
Tot mereu, fiindcă doreşte
Lucruri multe ca să ştie
Despre lumea nostră vie.
Marţi, x pagini a citit
Şi deloc n-a obosit.
Miercuri, cu cinci mai mult
A citit într-un timp scurt.
Si joi a citit sub pin
Cu patru mai puţin
Decât miercuri, fiindcă ea
Mai are şi-a învăţa.
O intreabă un răţoi:
“Ana, cât ai citit joi? “
Cum cărticica este mică
Şi are y pagini, va să zică
Ca totul să fie izbutit
Câte pagini mai are Ana de citit?
Precizări: Pentru verificare rezultatelor x< 20, iar y>60
Exemplu:
Date intrare:
x=12
y=96
Date ieşire:
13
54
II. BULINE CU BUCLUC
Oana are o rochie roşie cu x buline albe, iar cele trei ciuperci culese de ea au respectiv a, b şi c buline albe.
Câte buline albe au mai rămas nespălate, dacă mama ei le-a spălat cu detergent?
Exemplu:
Date intrare:
x=35
a=7
b=10
c=5
Date ieşire:
22
Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012
Clasa a III-a începători
I. VESELIE MARE
În grădină–i veselie,
Se marită-o iasomie,
Florile perechi tot vin,
Să se distreze din plin:
X perechi de viorele,
Cinci perechi de albăstrele,
Cinci perechi de albăstrele,
Opt perechi de bujorei
Şi şase de ghiocei,
Cinci perechi de gălbenele
Şi-ncă nouă de lalele.
Se gandeşte o albină:
“Câte perechi sunt în grădină?“
Şi bondarul curios
Întreabă politicos:
“Care sunt mai multe:
Viorele sau albastrele?”
Exemplu:
Date intrare:
x=4
Date ieşire:
37
Albastrele
II. Banca
Afişaţi toate modurile în care se pot aşeza Valeria, Martin şi Tina pe o bancă de 3 locuri.
Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012
Clasa a IV-a începători
I. TIMPUL
Nouăzeci şi opt minute
Te-ai jucat pe întrecute.
Cu opt minute mai mult, ai cântat
Paisprezeci–ai alergat
Si alte x ai învaţat.
Minute multe or fi,
Însă câte secunde, ştii?
Precizări: 1 min=60 sec
x<320
Exemplu:
Date intrare:
x=50
Date ieşire:
16080
II. FLOAREA TINEREŢII
A fost odată un împărat care avea 3 feciori. Într-o bună zi ei au fost puşi la încercare de tatăl lor să-şi dovedească curajul pentu a lua scaunul împărăţiei găsind FLOAREA TINEREŢII.
Cei trei s-au pregătit de drum şi au pornit peste 7 mări şi ţări unde cel mare l-a întâlnit pe zmeul cu x capete, cel mijlociu pe zmeul cu y capete, iar mezinul pe cel cu z capete, dar acesta a înfruntat-o şi pe zgripţuroaica cea rea.
Cel care a reusit să doboare mai multe capete a intrat în castelul fermecat unde a găsit frumoasa floare a tinereţii cu 7 petale catifelate.
Spuneţi:
a) Care este feciorul care a intrat în castel şi căruia împăratul îi datorează tinereţea?
şi
b) Care este numărul de capete pe care le-a doborât acesta?
Precizări: mereu un singur fecior va fi cel care aduce floarea tinereţii.
Exemplu:
Date intrare:
x=7
y=6
z=4
Date ieşire:
Feciorul cel mai mare
7 capete
Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012
Clasa a III-a avansaţi
I. VESELIE MARE
În gradină–i veselie,
Se marită-o iasomie,
Florile perechi tot vin,
Să se distreze din plin:
X perechi de viorele,
Y perechi de albăstrele,
Z perechi de bujorei
Şi sase de ghiocei,
Cinci perechi de gălbenele
Şi-ncă nouă de lalele.
Se gandeşte o albină:
“Câte flori sunt in gradină?“
Şi bondarul curios
Întreabă politicos:
“Care sunt mai multe:
Viorele, albastrele sau galbenele?”
Precizări: cele trei numere citite de la tastatură (x, y şi z) vor fi mereu diferite între ele.
Exemplu:
Date intrare:
x=6
y=10
z=7
Date ieşire:
86
albăstrele
II. ALBĂ CA ZĂPADA
De 1 Martie, patru din piticii Albei ca Zăpada s-au dus să culeagă ghiocei. Ştiind că fiecare a cules un anumit număr de ghiocei şi a fǎcut câte un bucheţel din ei, afişaţi piticii care îi pot oferi bucheţelele fǎcute Albei ca Zăpada acestea conţinând un număr impar de flori.
Precizări: de la tastatură se citesc patru numere a, b, c şi d care reprezintǎ câte flori a cules primul pitic, al doilea pitic, al treile pitic, respectiv al patrulea pitic.
Exemplu:
Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012
Clasa a IV-a avansaţi
I. Cine se teme de Pirati? Doar cei care nu stiu sa rezolve problema!
Imaginează-ţi că într-o bună zi vei fi vrăjit de o zâna şi vei ajunge pe un tărâm fantastic, stăpânit de un pirat. Nu este vorba despre orice fel de pirat, este temutul Căpitan Clinci, cel mai viclean dintre piraţi. Iar tu trebuie să găseşti harta unei comori nemaivazute, pe care Clinci o caută de mai bine de 300 de ani.
Singura armă pe care o ai la dispoziţie este propria isteţime. Prietenul tău, Roboţelul Roby, se bazează pe tine! Piratul nu vă va lăsa să vă întoarceţi pe Pământ decât dacă gaseşti comoara care se află închisă într-o peşteră.
Roboţelul Roby te ajută să ajungi la intrarea în peşteră, unde tu ai observat înscris pe un perete un număr x de trei cifre. După primii paşi făcuţi în peşteră vei observa că drumul se desparte în două. Tu o vei lua pe un drum, roboţelul pe altul. Ca să nu vă rătăciţi în labirintul peşterii tu trebuie să urmezi un număr care se tot repetă pe pereţii peşterii, la fel si roboţelul. Numărul tău este cel mai mic număr format din cele trei cifre ale numărului de la intrarea în peşteră, iar numărul roboţelului este cel mai mare număr format din cele trei cifre ale aceluiaşi număr de la intrarea în peşteră. După un timp cele două drumuri se vor unii şi acolo veţi găsi harta comorii închisă într-un cufăr. Codul cifrului care deschide cufărul este diferenţa celor două numere pe care le-aţi urmat tu şi roboţelul Roby.
Care este codul cifrului? Dacă vei răspunde corect la această întrebare vei putea pleca împreună cu Roby din tărâmul fantastic.
Precizări: Numărul x conţine numai cifre nenule!
Exemplu:
Date intrare:
x=837
Date ieşire:
495
Concursul de programare “Cupa Mărţişor”
Ediţia a IX-a - 2012
Clasa a IV-a avansaţi
II. Făt-Frumos şi balaurii
A fost odată un împărat, tare bătrân. Toată viaţa luptase să-şi apere împărăţia iar acum, la o vârstă înaintată tot nu avea linişte şi pace.
Un balaur, făcea ce făcea, şi-i tulbura liniştea bătrânului împărat. Nimeni nu se încumeta să i se împotrivească, deşi împăratul oferise mare recompensă, mâna frumoasei sale fiice, celui ce-l va scăpa de balaur.
Atunci, Făt-Frumos porneşte împotriva lui. În prima zi taie capul balaurului. Istovit de luptă adoarme, dar când se trezeşte observă că balaurului i-a crescut în locul capului deja tăiat, 3 capete. Până la sfârşitul acelei zile reuşeşte să taie şi cele 3 capete. În a treia zi iar observă că i-au crescut 5 capete ... şi tot aşa. După n zile strânge toate capetele, le bagă în traistă, încalecă pe cal şi pleacă spre palatal împăratului. Împăratul îl roagă pe vrăjitorul de la curtea regală să se uite în globul de cristal şi să îi spună ce observă. Vrăjitorul îi spune împăratului o cifră x. Făt-Frumos începe să numere capetele din traistă. Dacă acest număr este divizibil cu cifra x, atunci a reuşit să îl invingă pe balaur şi se va căsători cu frumoasa fiică a împăratului.
Va fi petrecere la curtea regală?
Exemplu:
Date intrare:
n=4
x=8
Date ieşire:
DA, balaurul a fost învins
Exemplu:
Date intrare:
n=5
x=7
Date ieşire:
NU, balaurul nu a fost învins