Secțiunea Programare – participare online
Proba de concurs va consta în rezolvarea a două probleme de natură algoritmică în limbajul de programare cunoscut C++/ Scratch/Python. Programa la secțiunea programare este pentru două categorii:
C++
Clasele primare
Tipuri simple de date ( tipul întreg, logic)
Structurile liniare, alternative, repetitive
Clasele V- VI
Tipuri simple de date ( tipul întreg, real, caracter, logic)
Structurile liniare, alternative, repetitive
Algoritmi care prelucrează tipurile structurate de date
Tablouri unidimensionale , fișiere text.
Clasele VII-X
Tipuri simple de date ( tipul întreg, real, caracter, logic)
Structurile liniare, alternative, repetitive
Tablouri unidimensionale și bidimensionale, șiruri de caractere, fișiere text.
Tipul înregistrare
Algoritmi care prelucrează tipurile structurate de date
Subprograme definite de utilizator
Probleme de combinatorică (permutări, submulțimi) geometrie plană într-un sistem de coordonate (numai pentru clasa a VIII- a).
Scratch – proba de concurs va consta în realizarea unui proiect Scratch după un scenariu ales de comisie, creând personaje și decoruri conform tematicii impuse. Controlul animației se va face fie prin intermediul tastaturii sau a unor structuri de control în funcție de datele de intrare.
Secțiunea “Re-creație” – participare online
Tehnoredactarea -MS Office-Word
Proba de concurs va consta în imitarea unei fișe de lucru.
Timpul acordat - 60 minute.
Secțiunea PowerPoint (cl. IV-VIII) – participare online
Proba de concurs va consta în imitarea unei fișe de lucru.
Timpul acordat – 1 h 30 minute
Un cadru didactic poate participa cu maxim 3 lucrări/secțiune, la fiecare categorie de vârstă. Un elev se poate înscrie la o singură secțiune în concurs.