5/07/2022

Concursul Județean de Informatică

 

  1. Secțiunea Programare – participare online

Proba de concurs va consta în rezolvarea a două probleme de natură algoritmică în limbajul de programare cunoscut C++/ Scratch/Python. Programa la secțiunea programare este pentru două categorii:

C++

Clasele primare  

  • Tipuri simple  de date ( tipul întreg, logic)  

  • Structurile liniare, alternative, repetitive   

Clasele V- VI

  • Tipuri simple  de date ( tipul întreg, real, caracter, logic)  

  • Structurile liniare, alternative, repetitive   

  • Algoritmi care prelucrează tipurile structurate de date  

  • Tablouri unidimensionale , fișiere text.

Clasele VII-X

  • Tipuri simple  de date ( tipul întreg, real, caracter, logic)  

  • Structurile liniare, alternative, repetitive   

  • Tablouri unidimensionale și bidimensionale, șiruri de caractere, fișiere text. 

  • Tipul înregistrare  

  • Algoritmi care prelucrează tipurile structurate de date  

  • Subprograme definite de utilizator  

  • Probleme de combinatorică (permutări, submulțimi) geometrie plană într-un sistem de coordonate (numai pentru clasa a VIII- a). 

Scratch – proba de concurs va consta în realizarea unui proiect Scratch după un scenariu ales de comisie, creând personaje și decoruri conform tematicii impuse. Controlul animației se va face fie prin intermediul tastaturii sau a unor structuri de control în funcție de datele de intrare.

  1. Secțiunea “Re-creație” – participare online

Tehnoredactarea  -MS  Office-Word 

Proba de concurs va consta în imitarea unei fișe de lucru.  

Timpul acordat - 60 minute. 

  1. Secțiunea PowerPoint (cl. IV-VIII) participare online

Proba de concurs va consta în imitarea unei fișe de lucru.

Timpul acordat – 1 h 30 minute

Un cadru didactic poate participa cu maxim 3 lucrări/secțiune, la fiecare categorie de vârstă. Un elev se poate înscrie la o singură secțiune în concurs.

Înscrierea elevilor se va face de către de către fiecare profesor îndrumător al cercului la coordonatorul concursului.
prof. Ștefania Șoiman