Creați un proiect Scratch, pentru început cu personajul ”Jamie”. Încărcați decorul ”Party” din bibliotecă. Adăugați un nou personaj pe scenă, Dani, pe care îl rotiți astfel încât să fie cu fața către personajul Jamie. Pentru a realiza acest lucru, Comutați pe tab-ul Costume și utilizați butonul Întoarce orizontal (Flip horizontal). Urmărește imaginea:
Pentru a realiza
dialogul între cele două personaje: Jamie și Dani, vom folosi un sistem de semnalizare între ele,
prin intermediul mesajelor. Mai întâi vom schimba numele personajelor, din secțiunea Personaje, sub scenă, apare lista cu toate
personajele. Faceți click pe
pictograma ”Dani” și schimbați cu numele ”Ana”,
apoi faceți click pe pictograma ”Jamie” și schimbați numele
”Mihai”. Numele personajelor vor fi astfel schimbate și puteți trece la
realizarea scriptului.
Scriptul asociat personajului Mihai
este activat la evenimentul Când se dă click pe steagul verde din
Panoul Evenimente. Personajul începe dialogul și spune ”Bună, Ana” apoi întrebarea : ”Ce faci?”
Alegeți din Panoul Evenimente blocul ”difuzează mesaj ...”
pentru a semnaliza altor personaje că pot să înceapă o activitate. Un personaj
începe o activitate la momentul semnalizat de alt personaj alegând blocul inițial al acelui scenariu ”Când
primesc mesaj ....”.
Trebuie să
facem observația că în
Panoul de lucru al unui personaj, tab-ul Cod, pot exista mai multe scenarii,
fiecare cu blocul său
inițial și blocul său final.
Ultimul pas al scriptului este cel prin care se trimite un mesaj, ”mesaj1”, către personajul ”Ana”. Urmăriți imaginea:
Puteți schimba culoarea baloanelor din decorul ”Party” din zona de editare a decorurilor (costume). Faceți click pe balon apoi alegeți culoarea cu care să-l umpleți (Fill).
Concepem scriptul pentru personajul ”Ana”, script care începe când personajul primește mesajul ”mesaj 1”. După dialogul dintre cei doi copii, continuat cu trimiterea mesajului ”mesaj2” și recepționarea mesajului ”mesaj3”, urmează să apară pe scenă literele ce vor forma mesajul :”La mulți ani, România!”. Urmăriți imaginea:
În continuare vă provoc să programați personajele ”L”, ”A”, ”M”, ”U”, ”L”, ”T”, ”I”, ”A”,
”N”, ”I”, pe care le găsiți în biblioteca de personaje la sețiunea Litere. Acestea le puteți personaliza din fila ”Costume”, cu culorile steagului
României.
Scriptul acestor personaje este asemănător, poate fi
copiat, diferența este poziția literei în momentul apariției pe scenă și timpul
când va fi executat scriptul. Blocul ”Așteaptă ... secunde” în găsiți la Panoul ”Control”.
Scriptul personajului ”litera L” și scriptul pesonajului ”Litera A”:
Celelalte personaje ”Litere -...” vor fi programate asemănător, timpul apariție pe scenă va crește cu 0.5 secunde, iar poziția orizontală, x, a literei pe scenă va crește cu 20 de pași.
Pagina proiectului Scratch poate fi vizualizată aici: Proiect 1 Decembrie