În prezent Universitatea "Ștefan cel Mare"
Suceava are în dotare un laborator de
Materiale Avansate şi Nanotehnologii (AMNOL) creat în anul 2011. În cadrul
laboratorului AMNOL se desfășoară proiecte de cercetare din domenii diferite
precum: ingineria materialelor, fizică aplicată și nanoelectronică.
Scopul
vizitei la universitate a grupului de elevi de la palatul copiilor a fost participarea
elevilor la activități nonformale interesante, care să le valorizeze
preocupările extrașcolare și competențele în domeniul fizicii. Elevii au asistat la prezentarea aparaturii din laborator urmata de experimentele fizice. La Microscopul ultraperformant cu camera digitală elevii au observat cum arată o furnică mărită de sute de ori ajungând la firul de păr, mărit de 10000 de ori. Atracția vizitei la laboratorul de fizică a fost urmărirea globulelor roșii dintr-o pată de sânge, acestea au apărut mărite la microscop de mii de ori.
Experimentul cu amidon și apă: am amestecat trei părți de amidon și una de apă, după omogenizarea compoziției elevii au observat cum substanțele lichide pot cu ușurință să se transforme în substanțe solide și invers. După ce s-a aplicat o forță amestecului (apăsat cu pumnul sau palma) acesta se comportă ca o substanță solidă. Acest amestec poartă denumirea de fluid nenewtonian, fluidul care nu respectă legea lui Newton asupra vâscozității.
Considerăm că activitatea propusă "O călătorie în lumea științei", în săptămâna ”Școala altfel”, și-a atins scopul științific prin atingerea obiectivelor.
Experimentul cu amidon și apă: am amestecat trei părți de amidon și una de apă, după omogenizarea compoziției elevii au observat cum substanțele lichide pot cu ușurință să se transforme în substanțe solide și invers. După ce s-a aplicat o forță amestecului (apăsat cu pumnul sau palma) acesta se comportă ca o substanță solidă. Acest amestec poartă denumirea de fluid nenewtonian, fluidul care nu respectă legea lui Newton asupra vâscozității.
Considerăm că activitatea propusă "O călătorie în lumea științei", în săptămâna ”Școala altfel”, și-a atins scopul științific prin atingerea obiectivelor.
Obiective
educaționale:
Promovarea activitaţii de cercetare/experimentare şi valorificarea acestora în spaţiul comun al stiintelor;
Promovarea activitaţii de cercetare/experimentare şi valorificarea acestora în spaţiul comun al stiintelor;
- Îmbunătățirea activităților
extrașcolare;
- Creșterea motivației elevilor pentru a alege o carieră în domeniul fizicii;
- Dezvoltarea profesională a elevilor prin participarea la activități
aplicative, specifice laboratoarelor.
Rezultate:
- Numărul crescut al
elevilor pasionați de fizică;
- Interesul crescut
al elevilor privind activităţile ştiinţifice din afara orelor de curs;
- Dezvoltarea
relațiilor de colaborare între instituțiile de nivel preuniversitar și
universitar.
Coordonator laborator AMNOL,
conf. univ. dr. ing Aurelian Rotaru
Coordonator cerc informatica,
prof. dr. Soiman Stefania
- Joi, 18 aprilie 2019, un grup de elevi de la cercul de informatică au vizionat serbarea aniversara a Școlii gimnaziale „Ion Creanga” Suceava, la Casa de Cultură din Suceava, prin care şi-a propus să aniverseze 25 de ani de activitate. De la elevii claselor pregătitoare și până la cei de clasa a VIII-a au fost puse în scenă momente, fiecare mai special decat anteriorul, conferind o melancolie a vremurilor de mult apuse. Captivând atenţia de la primul act cu scena, elevii au adus publicul în era spectacolului prin melodii legate de copilărie, hore populare, doine şi chiar și muzică uşoară. Direcţia muzicală şi aranjamentul orchestral au purtat semnătura prof. Adrian Şoiman, care a trimis pe scenă solişti şi grupuri vocale, precum şi copii care au dovedit cât de bine se descurcă cântând la chitară. Programul a conţinut o scenetă plină de umor, ”Un pedagog de școală nouă”, de I.L. Caragiale, care a reunit elevi ai claselor a VII-a, îndrumați de prof. Liliana Finaşcu. Aplaudaţi de toată lumea drept mulţumire a muncii depuse, aceștia au încheiat cu o plecăciune astfel instaurând o atmosferă demnă de un adevărat spectacol.
Tâmpescu Andreea Maria, clasa a XI-a
Cercul de informatică