6/02/2020

Poveste in Scratch

 Creați un scenariu care, pornind de la un personaj - Printul și un decor - Castle 2, schimbați decorul ilustrând mai multe scene prin care va trece Printul sa salveze Printesa.
- Personajul Print (Prince) va avea două costume, unul orientat spre stânga, celălalt orientat spre dreapta.

- Scriptul personajului Prince, va contine pentru început patru secvențe lansate de evenimentul Când se apasă tasta...: Săgeată sus/ Săgeată dreapta/ Săgeată stânga și Săgeată dreapta, pentru a mișca personajul în cele patru colțuri ale scenei.
- Personajul Prince va spune:”Trebuie să o salvez pe prințesă. am nevoie de un cal”. Printul va începe căutarea prințesei îndreptându-se spre castel. Apasă tasta Space pentru a găsi calul!
- Pentru a încărca de fiecare dată când se apasă Stegulețul verde decorul Castle 2, va trebui să faceți clik pe decorul Castle2, apoi click pe Scripturi și tragem cele două blocuri din figura de mai jos:


- Încărcați un nou decor din bibliotecă, Castle1. De la Panoul Aspect trageți blocul Schimbă decorul la ... pentru trecerea la următoarea scenă a poveștii noastre.
Scriptul pentru a trece la următorul decor este lansat de evenimentul: Când  tasta Spațiu este apăsată.
- Introducem personajul Horse din biliotecă, pe care îl facem vizibil la evenimentul: Când decorul se schimbă la Castle 1. Pentru celelalte decoruri, căluțul rămâne ascuns. Blocurile ascunde și arată le găsiți la Panoul Aspect.
- Am ajuns în momentul în care Prințul intră în castel. Acest lucru este posibil dacă se apasă tasta A.  Pentru a informa utilizatorul acest lucru, introducem personajul săgeată (Arrow1).
- În zona de editare Costume vom edita acest personaj, Arrow1, ștergând costumele Arrow1 a, b și c, apoi alegem instrumentul Text și scriem textul: ”Apasă tasta A pentru a intra” ca în imaginea de mai jos:
- Scriptul asociat personajului Arrow1: la evenimentul Când decorul se schimbă la Castle 1 personajul este vizibil, lipim blocul arată de la Panoul Aspect.

- În zona de editare Costume vom edita acest personaj, Arrow2, prin copiere (click butonul drept al mouse-lui si alegem duplică), apoi alegem instrumentul Text și scriem textul: ”Apasă tasta Space pentru a găsi calul!” ca în imaginea de mai jos:

- Pentru celelalte decoruri personajul Arrow rămâne ascuns.
- Acum este momentul să încărcăm o nouă scenă, decorul Castle 3 din biblioteca de decoruri: Printul intră în castel. Scriptul asociat personajului Prince este de această dată executat la evenimentul Când tasta A este apăsată.

- Încărcați decorul Room2 din Bibliotecă. Scriptul asociat personajului Prince, atunci când se ”îmbracă” scena cu interiorul castelului, se schimbă costumul prințului, cu fața spre scări și spune unde se află prințesa.
- Am ajuns la scena în care în cameră se află prințul și prințesa. Scripul asociat personajului Prince la încărcarea decorului Room2 este format din cele două evenimente: Când decorul se schimbă la Room2, arată prințul cu fața spre dreapta (costum 1) și evenimenul Când primește mesajul trimis de prințesă.
- Personajul Prințesa (Princess) îl alegeți din Bibliotecă și edițati scriptul asociat acestui personaj:

Temă:
Povestea noastră are patru personaje: Prince, Princess, Horse, Arrow și patru decoruri: Castle1,2,3 și Room2. Vă invit să continuați povestea noastră, să introduceți noi personaje, decoruri, sunete și orice credeți că ar fi potrivit continuării acestui scenariu realizat astăzi. 
                                                                                                          prof. Șoiman Ștefania