Treceți la conținutul principal

Săptămâna Școala altfel la informatica

Limbajul Scratch a fost creat pentru a face programarea mai atrăgătoare și accesibilă copiilor, astfel încât ei să nu aibă nevoie de pregătire tehnică ci doar curiozitate, creativitate și gândire logică. Scratch este dezvoltat de MIT Media Lab cu sprijin din partea Microsoft, Intel, Google, Iomega si MIT Lab Research.
Atunci când copiii realizează proiecte în Scratch, ei învață să gândească creativ, sistematic și lucrează colaborativ. Sunt diverse platforme de învățare a limbajului https://scratch.mit.edu/, cel mai interesant este că puteți învăța împreună cu părinții sau frații voștri.
Nu ar fi surprinzător ca unii dintre voi să vă descoperiți vocația, dorind să studiați mai multe despre domeniul IT.
Programând în limbajul Scratch puteți înțelege mai ușor fundamentele jocurilor video. Vom realiza un joc, ”Adună ouăle în coș!”.
Pentru început, vă rog să vă antrenați și să parcurgeți primul nivel al aplicației Blockly Games: Țestoasă.
https://blockly.games/turtle?lang=ro

La primul nivel trebuie să folosești instrucțiunile de mișcare move forward by(deplasează înainte cu un număr de pași)  și instrucțiunea turn right / left (întoarce la dreapta / stânga) cu un număr de grade.
Observați că aceste două instrucțiuni se repetă de patru ori. Pentru a scrie mai puține instrucțiuni poți folosi instrucțiuni de repetare repeat (repetă) de un anumit numă de ori. În acest caz alegeți de 4 ori!
Încearcă să programezi personajele folosind noțiunile învățate.
După ce ai lipit blocurile cu instrucțiuni, apasă butonul OK pentru a putea ajunge la nivelul următor.

  Programează personajele să deseneze formele geometrice: patrat, pentagon, stelute, cercuri.Realizati o forma la alegere.
Începând cu nivelul 4, folosiți instrucțiunea pen up (stilou sus) sau pen down (stilou jos) pentru a putea realiza mai multe forme distincte.



La nivelul 7 observați că aveți nevoie de instrucțiunea de mișcare  move backward by(deplasează înapoi cu un număr de pași).



Succes!

În continuare accesează câteva joculețe online, cu secvențe de imagini care trebuie așezate în ordine logică.
Poți selecta un mod avansat la aplicațiile care îți permit acest lucru, dacă primul nivel este prea ușor!
Jocuri online de Paste

sau

Încearcă-ți puterile magice. Ghicește numărul!
Aici

Aplicatie tema : Aduna ouăle în coș”
https://www.facebook.com/palatulcopiilorsv/videos/2644141655910083/?t=8
Tutoriale Scratch

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O lume fara frica

În Săptămâna Siguranței pe Internet, 10-14 februarie 2020, programul de voluntariat Ora de net a lansat campania ”O lume fară frică” .
În săptămâna dedicată Siguranței pe Internet, desfășurată în perioda 10-14 februarie 2020, copiii ce frecventează cercurile de informatică și ecoturism – meteorologie din cadrul Palatului Copiilor Suceava, coordonate de Dna. Ștefania Șoiman și Dna. Nicoleta Bumbu, au avut oportunitatea de a se informa asupra conceptului de cyberbullying și de a conștientiza potențialul de agresiune în mediul online, sub deviza „fără frică pe internet”. Activitatea structurată în mai multe secvențe a durat aproximativ 50 de minute și a fost încadrată pe tema ”Împreună învățăm cum să fi fără frică pe internet”. Prima parte a constat în urmărirea unei prezentări PowerPoint, în care cei prezenți s-au familiarizat cu termenul de cyberbullying, au aflat care sunt modalitățile prin care se poate raporta un abuz din mediul online și de asemenea au aflat care sunt măsurile neces…

Bebras 2019

In perioada 23 septembrie 2019 – 13 martie 2020, ECDL ROMANIA organizeaza concursul Bebras Romania, ce isi propune sa introduca elevii de toate varstele in domeniul gandirii algoritmice si computationale si sa ii atraga spre domeniul informatic. Elevii pot să participe la săptămâna internațională Bebras, desfasurata in perioada 11-17 noiembrie 2019 (prima runda). Cei mai buni dintre ei vor intra in a doua runda a concursului, organizata in perioada 24 februarie-1 martie 2020. 
Competitia se desfasoara exclusiv online in cadrul fiecarei scoli inscrise, sub supravegherea unui profesor, conform unui orar flexibil si poate fi sutinuta in limba romana sau engleza. Pentru desfasurarea optima a competitiei, este necesar doar ca scolile sa detina o sala de calculatoare, dotate cu conexiune la Internet. Calendar Saptamana Bebras in lume (cand are loc prima runda a competitiei) este 11 – 17 noiembrie 2019. Rezultatele primei runde vor fi afisate in perioada 25 – 29 noiembrie 2019 pe site-ul web…

Platforma Google Classroom

În perioada în care cursurile sunt suspendate, activitatea cercului de Informatică s-a mutat pe platforma Google Classroom. Elevii înscriși la cercul de Informatică pot intra în clasa virtuală Grupa începători / Grupa avansați / Grupa performanță pe baza unui cod furnizat de profesorul coordonator de cerc elevilor prin mesaj (SMS) sau email.

Pentru a vă conecta pe această platformă trebuie să aveți un cont de gmail, cu user-ul și parola voastră (părinților).

Mai jos vă prezint modalitatea de conectare pe această platformă online, cu codul grupei cercului de informatică la care sunteți înscris, primit de la profesorul coordonator. Introduceți în browser-ul vostru următoarea adresă:
classroom.google.com Pentru a vă conecta la grupa cercului de informatică introduceți adresa contului vostru de gmail și parola.




       După ce v-ați conectat pe ecran apare așa cum este în imaginea de mai sus. Apăsați pe semnul ”+” din dreapta sus a ecranului și introduceți codul clasei primit prin SMS/emai…